Παρουσιάσεις σε Συνέδρια

Γιαννακοπούλου Λένα κ.α.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΣΤΟ VIII ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ (E.A.C) ΜΕ ΤΙΤΛΟ:

«ΟΜΑΔΕΣ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΒΑΣΙΣΜΕΝΕΣ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ, ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ»

ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΕΙΟΥ:

Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: - ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής Στην Προσχολική Ηλικία)

  • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ (E.A.C)
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ (Ε.Ε.Σ)

20-23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 2001 ΑΘΗΝΑ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ

Η σωματική ψυχοθεραπεία είναι μια αναλυτική προσέγγιση, που θεωρεί τον άνθρωπο ως μια ενότητα σώματος, ψυχής, νου και συναισθημάτων. Όταν αυτά βρίσκονται σε αρμονία επιτρέπεται η υγιής ανάπτυξη του ατόμου. Οι οικογενειακές και οι κοινωνικές επιδράσεις, πολλές φορές δημιουργούν μια ανισορροπία σε αυτά τα επίπεδα και τα αποτέλεσμα είναι η μείωση επαφής με τον εαυτό και τους άλλους. Οι βασικές τεχνικές της σωματικής ψυχοθεραπείας είναι η ανάλυση του χαρακτήρα και η νευροφυτοθεραπεία. Η κάθε ομάδα διακρίνεται σε 4 επιμέρους χρόνους. Αυτοί οι χρόνοι είναι:

 

α. Δουλειά με το σώμα με τεχνικές νευροφυτοθεραπείας και βιοενεργητικής ανάλυσης (π.χ. δουλειά με την αναπνοή).

β. Δουλειά με τις διαπροσωπικές σχέσεις με κύρια έμφαση τη μη λεκτική επικοινωνία και τη διερεύνηση της δυναμικής μεταξύ των ατόμων.

γ. Δουλειά με τα συναισθήματα μέσω της ανάλυσης του χαρακτήρα όπου εμπεριέχει την ανάλυση της μεταβίβασης και της αντιμεταβίβασης.

δ. Δουλειά με τη δημιουργική φαντασία μέσω της οδηγημένης φαντασίας, του παιχνιδιού, της ζωγραφικής, του χορού, της παντομίμας, κλπ, ώστε τα άτομα να βγουν από τους στερεότυπους ρόλους που τους παγιδεύουν.

Στόχος των ομάδων αυτογνωσίας είναι τα μέλη να αναπτύξουν τις εξής ικανότητες:

  • Να εκφράζουν τα συναισθήματα, τις σκέψεις, τις ιδέες του.
  • Να δημιουργήσουν καλύτερες σχέσεις με το περιβάλλον τους.
  • Να εκφράσουν τις δημιουργικές του ικανότητες.
  • Να συνειδητοποιήσουν τις στάσεις του σώματος, τις μυϊκές εντάσεις και πως αυτές σχετίζονται με τη ζωή τους.
  • Να συνειδητοποιήσουν τους στερεότυπους ρόλους που τους καθηλώνουν.
  • Να λαμβάνουν υπεύθυνες και συνειδητές αποφάσεις στα θέματα που τους αφορούν.

Αυτός ο στόχος επιτυγχάνεται μέσω του πρωταγωνιστικού ρόλου που έχει η ομάδα ως σύνολο, συμπεριλαμβανομένου του συντονιστή και η οποία λειτουργεί συμβουλευτικά. Αυτός ο τρόπος διευκολύνει κάθε άτομο στο να εμπιστεύεται τον εαυτό του να μη φοβάται τους άλλους και να είναι δημιουργικός.

Αυτός ήταν και ο σκοπός του Β. Ράιχ και η συνεισφορά του στην επιστήμη και την κοινωνία με τη θεραπευτική του μέθοδο σε ατομικό και σε ομαδικό επίπεδο.

Εκπαιδευτικά Σεμινάρια

Εποπτεία Επαγγελματιών

Εποπτεία Επαγγελματιών
Read More...

Εκπαίδευση Ζευγαριού

Εκπαίδευση Ζευγαριού
ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ΝΑ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ Η εκπαίδευση ζευγαριού...
Read More...

Σεμινάρια Γονέων

Σεμινάρια Γονέων
Ομάδες εκπαίδευσης γονέων Στα σεμινάρια, οι γονείς μαθαίνουν...
Read More...